خانواده شاهد چه کسانی هستند 98
نوشته شده توسط : nezam

خانواده شاهد چه کسانی هستند

 

 

بنیاد شهید و امور ایثارگران، نهادی است انقلابی که در اجرای فرمان رهبر کبیر و بنیانگذر جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) در تاریخ 22/12/1358 و در پی موافقت مقام معظم رهبری مبنی بر ادغام سه نهاد انقلابی بنیاد شهید انقلاب اسلامی، سازمان جانبازان انقلاب اسلامی و ستاد رسیدگی به امور آزادگان تأسیس شده و دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی و اداری است که امور آن طبق مقررات و قوانین مربوط به نهادهای عمومی غیردولتی و در چهارچوب  اساسنامه و آیین‌نامه‌های مربوطه زیر نظر رییس‌جمهور و نظارت عالیه مقام معظم رهبری اداره می‌شود.دوستان عزیز همراه سایت نظام وظیفه در این مقاله میخواهیم در خصوص اینکه خانواده شاهد چه کسانی هستند برای شما توضیحاتی بدهیم و شما را با این خانواده بیشتر اشنا کنیم که از چه کسانی تشکیل شده است بنابراین اگر درخصوص خانواده شاهد سوالی داشته باشید میتوانید با خواندن این مقاله به سوال های بی جواب خود دست پیدا کنید لذا در صورت دریافت اطلاعات بیشتر نیز میتوانید با شماره های سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

,,,,,,,,,

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595  تماس حاصل فرمایید

تماس از 8صبح تا 12شب

حتی ایام تعطیل


,,,,,,,

 

 




قانون اصلاح قانون اساسنامه بنياد شهيد انقلاب اسلامي مصوب1377

ماده 1- درماده (1) قانون اساسنامه بنياد شهيد انقلاب اسلامي مصوب‌1377 عبارت «بنياد شهيد انقلاب اسلامي» به عبارت «بنياد شهيد و امور ايثارگران» تغيير مي‌يابد و بعد از عبارت«درتاريخ 22/12/1358» عبارت «ودرپي‌موافقت مقام معظم رهبري مبني برادغام سه نهاد انقلابي بنياد شهيد انقلاب اسلامي، سازمان جانبازان انقلاب اسلامي وستاد رسيدگي به امور آزادگان» اضافه مي شود.

ماده 2- ماده(3) قانون فوق و بندهاي آن به شرح زير اصلاح مي‌گردد:

الف- در بند (1) ماده (3) بعد از واژه «شهادت» عبارت «و ايثار» اضافه مي‌شود.

ب - در بند(2) ماده (3) بعد از عبارت«شهيدان انقلاب اسلامي» عبارت «و ايثارگران» اضافه مي شود.

ج - بند(3) ماده (3) به شرح زير اصلاح مي شود:

«3 ـ اعتلاء معرفت و تعهد جامعه در قبال ارزشهاي فرهنگ ايثار و شهادت و بالا بردن تعهد آنان نسبت به رعايت شأن، حق، حرمت، منزلت جامعه هدف و خانواده آنان»

د- در بند (4) ماده (3) و همچنين در كليه مواد عبارت«شاهد، خانواده‌هاي معظم شاهد و نظاير آن» به عبارت «جامعه هدف» اصلاح مي شود.

ماده3 ـ ماده (4) قانون به شرح زير اصلاح مي شود:

«ماده 4 ـ در اين اساسنامه اصطلاحات زير در معاني مشروح مربوط به كار مي رود:

الف – جامعه هدف: خانواده‌هاي شاهد، جانبازان، آزادگان و خانواده‌هاي آنان.

ب ـ خانواده هاي شاهد: پدر، مادر، همسر و فرزند شهيد، مفقودالاثر و اسير.

ج ـ خانواده جانباز و آزاده : همسر، فرزند و والدين تحت تكفل.

تبصره 1 ـ تعيين مصاديق عملي شهيد، مفقودالاثر، جانباز، آزاده و اسير در چهارچوب قوانين نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران بر اساس آئين‌نامه‌اي خواهد بود كه توسط وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با همكاري بنياد و ستاد كل نيروهاي مسلح تهيه و به تصويب هيأت وزيران خواهد رسيد.





قانون اساسنامه بنياد شهيد انقلاب اسلامي

‌فصل اول - كليات

‌ماده 1 - بنياد شهيد انقلاب اسلامي - كه از اين پس دراين اساسنامه به اختصار "‌بنياد" ناميده مي‌شود - نهادي است انقلابي كه در اجراي فرمان‌رهبر كبير و بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني رضوان‌ا...‌ تعالي‌عليه در تاريخ 1358.12.22 تأسيس شده و داراي شخصيت حقوقي‌و استقلال مالي و اداري است و امور آن طبق مقررات و قوانين مربوط به نهادهاي عمومي غير دولتي و در چهارچوب اين اساسنامه و آئين‌نامه‌هاي‌مربوطه زير نظر رئيس جمهور و نظارت عاليه مقام معظم رهبري اداره مي‌شود.

‌ماده 2 - مدت فعاليت بنياد از تاريخ تأسيس نامحدود است. انحلال يا خاتمه آن با نظر مقام معظم رهبري مي‌باشد.

‌فصل دوم - اهداف و وظايف

‌ماده 3 - اهداف بنياد عبارتند از:

1 - احياء، حفظ و ترويج فرهنگ شهادت در جامعه

2 - زنده نگهداشتن ياد و نام شهيدان انقلاب اسلامي و حفظ آثار آنها

3 - تجليل، تكريم ، صيانت و حمايت از خانواده‌هاي معظم شاهد

4 - تلاش براي استفاده از امكانات عمومي جامعه و نظام و نيز بهره‌گيري از سرمايه و دارايي بنياد براي رشد و اعتلاي مادي و معنوي خانواده‌هاي‌معظم شاهد

‌ماده 4 - منظور از شهيد در اين قانون ، كسي است كه جان خود را در راه انقلاب اسلامي و حفظ دستاوردهاي آن و يا دفاع از كيان جمهوري اسلامي‌ايران در مقابل تهديدات و تجاوزات دشمن و عوامل ضد انقلاب و اشرار نثار نموده و يا مي‌نمايد.

‌ضوابط تعيين مصاديق عملي شهيد و خانواده‌هاي شاهد بموجب آيين‌نامه‌اي خواهد بود كه توسط بنياد و ستادكل نيروهاي مسلح و وزارت اطلاعات‌تهيه و به تصويب هيأت وزيران مي‌رسد.

‌تبصره - كليه كساني كه تا تاريخ تصويب اين قانون توسط بنياد، شهيد شناخته شده‌اند همچنان شهيد محسوب خواهند شد.

‌ماده 5 - اهم وظايف بنياد علاوه بر اجرا و پيگيري دستورات و فرمانهاي حضرت امام خميني رضوان‌الله تعالي عليه در رابطه با خانواده‌هاي معظم‌شاهد، از جمله فرمان ده ماده‌اي مورخ 1358.12.22 عبارتند از:

‌الف - در قبال شهادت:

‌برنامه‌ريزي و تلاش به منظور تبيين مفهوم و فلسفه جهاد و شهادت و ايثار، احيا، حفظ و ترويج فرهنگ و روحيه شهادت طلبي در جامعه به عنوان‌والاترين ارزش الهي از طريق:

1- بسيج كليه امكانات نظام و جامعه اسلامي به ويژه نهادهاي فرهنگي، اجتماعي، هنري، آموزشي و وسايل ارتباط جمعي

2- شناسايي و تقويت و ترويج عوامل و موجبات رشد و توسعه فرهنگ شهادت‌طلبي

3- بررسي و شناسايي عوامل بازدارنده و مخرب فرهنگ شهادت و ايثارگري و تلاش در امحاء و رفع آنها

ب - در قبال شهيد:

‌برنامه‌ريزي و تلاش براي تجليل و تكريم از مقام والاي شهدا و بزرگداشت و زنده نگه‌داشتن ياد و خاطره آنان از طريق:

1- برگزاري مراسم يادبود با الهام از مكتب عاشوراي حسيني و بااستفاده از مناسبتهاي ملي و مذهبي.

2- حفظ قداست و منزلت گلزار شهدا و محور قراردادن اين مراكز در برگزاري مراسم رسمي و مردمي و پيگيري مرمت و ارايه خدمات شايسته به‌مراكز مذكور توسط شهرداريها و ساير نهادهاي ذيربط براساس ضوابطي كه بنياد اعلام مي‌كند.

3- پي‌گيري نامگذاري معابر، ميادين، مراكز فرهنگي، اجتماعي و ساير اماكن عمومي و ملي به‌نام مبارك شهدا و نصب يادمانها از طريق‌دستگاههاي ذيربط.




در کنار تعریف ایثارگر، در این قانون و سایر قوانین، به وابستگان ایثارگران در قالب خانواده شاهد، خانواده ایثارگران و خانواده رزمندگان نیز اشاره شده که به دلیل وابستگی به ایثارگر مشمول برخی تسهیلات برشمرده در قوانین و مقررات می‌شوند. با تصویب قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی و پیش‌بینی برخی خدمات برای رزمندگان و همچنین قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان که ایثارگران از ممنوعیت به‌کارگیری مستثنی شدند، برخی شبهات از جانب برخی دستگاه‌های اجرایی که وظیفه پاسخگویی به برخی استعلامات اداری را دارند در خصوص تعریف ایثارگر به وجود آمد.

در 5عنوان شهید، مفقودالاثر، جانباز، اسیر و آزاده تقریبا هیچ شبهه‌ای مبنی بر ایثارگر بودن آنان وجود ندارد، لکن رزمندگان با عنایت به تصریح قوانین مبنی بر ایثارگر دانستن آنان، محل اشکال برخی از دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است و با ایجاد شبهاتی در روند خدمات آنان مشکلاتی به‌وجود آورده‌اند. رئیس امور مدیریت مشاغل و نظام‌های پرداخت سازمان امور اداری و استخدامی درخصوص به‌کارگیری احدی از رزمندگان بازنشسته به استناد مفاد تبصره یک ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان، چنین پاسخ داده است: طبق مفاد بند(6) بخشنامه شماره 973579 مورخ 95/11/2 شورای توسعه مدیریت و منابع انسانی، رزمندگان گرامی مشمول تبصره(1) ماده واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان (مصوب 95/2/20) مجلس شورای اسلامی نمی‌باشند.




 ستاد امور دانشجویان شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی نسبت به ارائه خدمات به این عزیزان به شرح ذیل اقدام می­نماید

 

 

افراد واجد شرایط:

  •     فرزند و همسران شهدا
  •     جانبازان ۲۵% به بالا، همسر و فرزندان آنان
  •     آزادگان سرافراز، همسر و فرزندان


* به دانشجویانی که فرزند جانباز زیر بیست و پنج درصد یا فرزند رزمنده وایثارگر باشند طبق آیین نامه هیچگونه کمک شهریه ای از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت نمی گردد.

نحوه تشکیل پرونده:
۱- تمامی افراد واجد شرایط باید در زمان ثبت نام الکترونیکی ضمن اعلام استفاده از سهمیه، اسکن مدارک را نیز در محل مربوطه آپلود نمایند.
۲- ارائه کپی کارت شناسایی جانبازی،آزادگی، و شهادت در هنگام تشکیل پرونده فیزیکی الزامی است و نیازی به نامه ازمحل شهر پرونده نمی باشد.
۳- تکمیل فرمهای ثبت نام



با استناد به بخشنامه شماره ۲۸۰۱۰/۲۸۰/۳۶۹۷۰ به تاریخ ۱۳۹۵/۰۸/۰۳ ، پرداخت شهریه ی ترم مشروطی به عهده ی دانشجو می باشد. (مشروطی در ترم تابستان نیز به عهده ی دانشجو است).

 

تذکرات و توضیحات قابل توجه:

با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال تحصیلی ۹۱-۱۳۹۰ پرداخت ۱۰۰% کمک شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر، واجد شرایط یکبار برای تمام دروس به عهده سازمان بنیاد شهید و امورایثارگران می باشد.

1- مبنای لحاظ نمودن مشروطی برای دانشجویان، نمرات اولیه و اصلی دانشجویان می باشد که از طریق دانشگاه به بنیاد ارسال می گردد و لذا چنانچه دانشجویی مشروط شود و سپس با توجه به قانون حذف دروس ویژه دانشجویان  شاهد و ایثارگز از مشروطی خارج گردد، اگر چه از نظر آموزشی مشروط تلقی نمی شود لیکن از نظر پرداخت شهریه به عنوان دانشجوی مشروط مورد لحاظ قرار می گیرد و نحوه پرداخت شهریه تحصیلی ایشان مطابق جدول فوق لحاظ می گردد.

2- فقط کمک شهریه نیم سال تحصیلی جاری به آندسته از دانشجویانی قابل پرداخت می باشد که در زمان ثبت نام مدارک و شرایط لازم برای برخورداری از این تسهیلات را دارا باشند و دانشجویانی که به هر دلیلی اقدام به ارائه معرفی نامه و ثبت نام ننموده یا درمرخصی تحصیلی بوده  قابل محاسبه و پرداخت نمی باشد.






آیین نامه های  آموزشی به همراه تبصره های الحاقی آئین نامه تسهیلات آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر


در این بخش برای اطلاع عزیزان از آیین نامه آموزشی معمول دوره های مختلف تحصیلی (کارشناسی و تحصیلات تکمیلی) به همراه تسـهیلات لحاظ شده برای دانشجویان شاهد و ایثارگر که به صورت  تبصره های الحاقی  و پس از علامت *****  آورده شده است. امید است عزیزان با تلاش مضاعفی که در درس خواندن نشان میدهند هیچ وقت نیاز به استفاده از این تبصره های الحاقی پیدا نکنند.

واژه های شاهد و ایثارگر در این آیین نامه به شرح زیر تعریف می شوند:

    جانبازان 25% و بالا تر
     آزادگان
     همسر و فرزند (شهید، جاوید الاثر، آزاده، جانباز 25% و بالاتر)
     جانباز با حداقل 15% جانبازی و سه ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه
     رزمنده با حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه

 


 

آیین نامه آموزشی دوره های کاردانی و کارشناسی (پیوسته و نا پیوسته)

مقدمه

 به استناد بند های 2 و8 و12 ماده3 آیین نامه شورای عالی برنامه ریزی وزار علوم، تحقیقات وفناوری ، آیین نامه زیر تدوین و به اجرا گذاشته می شود:

ماده1- هدف

هدف از تدوین این آیین نامه، تنظیم امور آموزش دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی متخصص، متعهد و متناسب با نیاز های جامعه و ایجاد هماهنگی در فعالیت های آموزشی دانشگاه و موسسه های آموزش عالی کشور و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود در ارتقای کیفیت آموزشی دانشجویان است.

ماده2- تعاریف

    منظوروزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
    منظور هر یک از دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی و پژوهشی (اعم از دولتی و غیر دولتی) است که دارای مجوز تاسیس از مراجع ذی ربط بوده؛ و مجری هر یک از دوره های کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته هستند.

3.آموزش رایگان:منظور آموزش دانشجو در طول سنوات مجاز دوره تحصیلی بدون پرداخت هزینه در دانشگاه هایی است که از بودجه عمومی دولت استفاده می کنند.

فردی است که در یکی از دوره های آموزش عالی برابر ضوابط معین، پذیرفته شده، ثبت نام کرده و مشغول به  تحصیل است.
منظور شیوه ای از آموزش است که دانشجو به صورت تمام وقت در فعالیت های آموزشی دانشگاه شرکت می کند.

6.غیر حضوری: منظور شیوه ای از آموزش است که حضور فیزیکی دانشجو در فعالیتهای آموزشی الزامی نیست.

7.نیمه حضوری: منظور شیوه ای از آموزش است که بخشی از آن به صورت حضوری و بخشی از آن به صورت غیر حضوری انجام می شود.

8.راهنمای آموزشی: عضو هیئت علمی آگاه و مسلط به امور آموزشی است که از سوی دانشگاه انتخاب می شود تا راهنمای تحصیلی دانشجو از تاریخ ورود تا دانش آموختگی باشد.

9.برنامه درسی: منظور مجموعه به هم پیوسته ای از دروس هر رشته تحصیلی است که هدف مشخصی را دنبال می کند و برنامه آن توسط شورای عالی به تصویب رسیده است.

10.واحد درسی: میزان درسی است که مفاد آن برای هر واحد نظری 16ساعت، عملی یا آزمایشگاهی 32 ساعت، کارگاهی یا عملیات میدانی(بازدید علمی) 48 ساعت، کارورزی یا کار در عرصه 64 ساعت و کارآموزی 120 ساعت در طول یک نیمسال تحصیلی یا دوره ی تابستانی و طبق برنامه درسی مصوب اجرا می شود.

11.درس جبرانی:درسی است که به تشخیص گروه آموزشی، گذراندن آن برای رفع کمبود دانش یا مهارت دانشجو، در آغاز دوره تحصیلی مربوط ضروری است.

 

 

منبع:خانواده شاهد چه کسانی هستند

 

 

 

آیا نظام قدیمی ها می توانند در کنکور 99 شرکت کنند-هزینه گرفتن پاسپورت-شرایط استخدام بانوان در نیروی انتظامی98 -میزان حقوق سربازان بر حسب مدرک تحصیلی98 -شرایط و نحوه استخدام یگان ویژه نیروی انتظامی 98-شرایط استخدامی نیرو انتظامی زن در سال 98-استخدام در نیرو انتظامی با مدرک لیسانس 98زمان و شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی  98 - 99-نحوه اطلاع از محل خدمت سربازی-نحوه دریافت کارت ایثارگری-هزینه گرفتن پاسپورت 98-نحوه دریافت کد سخا به صورت اینترنتی-لیست بهترین پادگان های ایران-شرط معدل ورود به هنرستان-تاریخ واریز حقوق سربازان نظام وظیفه 98 -شرایط و نحوه استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سال 98 -ترتیب درجه های نظامی بر حسب مدرک تحصیلی سال 98 -ثبت نام آزمون سردفتری اسناد در سال 98  99 -مدارک لازم جهت خرید بیمه خدمت سربازی در سال  98 - وام خودرو جانبازان سال -کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگیری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی-نحوه استخدام صدا و سیما 98 - 99





:: برچسب‌ها: خانواده شاهد چه کسانی هستند 98 ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 شهريور 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: